Kunskapsbank
Effektivisera verksamheten med KlaraPapper och Flex HRM
Effektivisera verksamheten med KlaraPapper och Flex HRM
Enklare vardag med flexibla verktyg
Enkla, digitala flöden som effektiviserar era processer. Personalsystemet Flex HRM är helhetslösningen som vi kan anpassa helt efter era behov.
På KlaraPapper är vi flexibla kring vilka system vi använder tillsammans med våra kunder, givet de behov och önskemål som finns. Det här inlägget är en djupdykning i ett av de system vi ofta rekommenderar: Flex HRM. Systemet är en helhetslösning för personaladministration, som vi använder internt på KlaraPapper där vi bland annat registrerar utlägg och reseräkningar och använder oss av HR-funktionalitet. Det här är tre skäl varför vi gillar Flex HRM:
1. Det ger ett enkelt flöde
Helhetslösningen innebär att ni kan ha allt som rör personaladministration på ett och samma ställe: HR, löneuppgifter, tidrapportering, bemanning och schemaläggning, reseräkningar och utlägg. Dessutom kan man få sammanställning av nyckeltal i digitala dashboards, presenterat på ett överskådligt sätt.

Ett fristående HR-system är ofta dyrt och omfattande. För många företag blir det en dyr kostnad för ett system som sällan utnyttjas fullt ut. Dessutom är det ett extra verktyg att hålla koll på. I Flex HRM finns den HR-funktionalitet som motsvarar den nivå som våra kunder behöver. Så varför betala mer än nödvändigt när man kan få ett system som stöttar all form av personaladministration i ett gemensamt gränssnitt lättillgängligt för alla till ett lägre pris?
En enkel vy ger snabbt överblick.
2. Det är lätt att anpassa för specifika behov
Flex HRM är ett flexibelt system som fungerar lika bra för en stor som för en mindre kund. Systemet har öppna API:er vilket gör det lätt att integrera med andra för- och eftersystem. Funktionaliteten i systemet är också enkelt att anpassa för varje kunds individuella behov, det som inte används kan tas bort.

Exempel på kundscenarior:

Kund 1 använder all funktionalitet i Flex HRM. Alla funktioner är synliga i systemets flöden.

Kund 2 använder Flex HRM som ett HR-system. All funktionalitet kring HR är aktiverad, men övriga funktioner har dolts.

Kund 3 har endast behov av utläggshantering. Den specifika funktionen ”Resa på räkning” är synlig, men funktioner som traktamente, körjournal och övriga verktyg är dolda.

Kund 4 hade sedan tidigare ett lönesystem, men har fått hjälp med att integrera Flex HRM med sitt befintliga system. De båda systemen pratar med varandra och kunden får lönebiten från det befintliga systemet och funktionalitet som till exempel tidrapportering och dashboards över nyckeltal i Flex HRM.
3. Det digitaliserar och effektiviserar processer
Lösningen är webbaserad och därigenom lättillgänglig. Eftersom lösningen även finns som en app, går det enkelt att lösa uppgifter även utanför kontoret och när man är på språng. Sitter man till exempel i en taxi på väg från en kund eller konferens kan man direkt starta appen och fota sina kvitton. Då tolkar systemet siffrorna och lägger in i rätt fält och registreringen av utlägget är färdig innan man kommit tillbaka till kontoret.
Med en smidig kvittohantering slipper man lägga kvitton och ärenden på hög till slutet av månaden.
Sköter medarbetare reseräkningar och tidrapportering via Flex HRM, kan löneavdelningen snabbt och smidigt hämta uppgifterna för löneutbetalning. Med mindre manuell hantering, får verksamheter mer utrymme för annat som exempelvis kvalitativt analysarbete och kontroller.

Systemet har också smarta automatiska påminnelsefunktioner som man kan använda för att få hjälp med att hålla koll på uppgifter i vardagen. Till exempel kan man få aviseringar på startsidan, som en notis i mobilen eller på mejl – utifrån vad man föredrar.

Effektivisera verksamheten med KlaraPapper
KlaraPapper har mångårig erfarenhet av att implementera och bygga funktionalitet kring Flex HRM och andra system. Vi kan hjälpa våra kunder att få till de bästa lösningarna genom att inte bara erbjuda hjälp med tidrapporter och reseräkningar, utan djupdyka i kundens verkliga behov och bygga lösningar utifrån det. Det är vår styrka.

Vi vill jobba så effektivt och kvalitativt som möjligt och letar alltid efter de bästa lösningarna för kunden. I många fall har det varit Flex HRM. Är ni intresserade av att boka en visning av Flex HRM? Kontakta oss.
Kontakta oss angående Lönehantering
Vill du kontakta oss för att veta mer om Lönehantering, fyll i ett par uppgifter så kommer vi att återkomma snarast med ett bra upplägg.

Stockholm
Besöksadress
Kungsgatan 71, Stockholm
Postadress
Box 1062
101 39 Stockholm
Telefon
08-522 49 700
Östersund
Besöksadress
Akademigatan 4A, Östersund
Postadress
Box 221
831 23 Östersund
Telefon
08-522 49 700