Vad är Navision (Microsoft Dynamics NAV)? – Klara Papper

fannymm

Vad är Navision (Microsoft Dynamics NAV)?

Navision, eller Microsoft Dynamics NAV som det heter numera, är ett affärssystem från Microsoft som 2002 köpte programmet av PC&C, ett danskt företag som släppte den första versionen av Navision redan 1987.

Ett behovsanpassat affärssystem

Dynamics NAV är ett affärssystem framtaget för små och medelstora företag. Vad som gjort Navision till en storsäljare är systemets flexibilitet, möjligheten att anpassa det efter ditt företags behov. Du kan välja mellan flera tillvalsprodukter som effektiviserar ert arbete. Minskad arbetstid innebär ofta ökad lönsamhet.

En välintregrerad del av Microsoft

Programmet är en del av Microsoft-familjen. Det innebär att du enkelt kan integrera det med:

  • Office
  • Outlook
  • Sharepoint
  • Exchange

…med flera.

Vad har ditt företag att vinna på att använda Dynamics NAV?

Om du är van vid att arbeta i Office kan du förvänta dig en smidig övergång.

Dynamics NAV påminner i hög grad om programmen i Office-paketet. En del snabbkommandon är desamma. Utöver det har systemet flyttat till molnet och du kan köra det genom Azure, Microsofts molntjänst.

Kom åt systemet var du än är

Genom att använda en webbläsare kommer du åt hela systemet vart du än är. Du behöver bara en dator, surfplatta eller smartphone. Systemets flexibilitet i kombination med att du känner igen dig i Microsofts produkter gör det till det mest sålda affärssystemet i världen. Främst i segmentet små och medelstora företag.

Varför ska du välja att arbeta med Klara Papper?

Vi har lång erfarenhet av ekonomifunktionen i NAV. Vi är specialister inom redovisning och licensierade Microsoft Navision Partner. Vi jobbar först och främst med Business Central, ekonomisystemet som NAV tillhandahåller. Om du är i behov av tjänster utöver ekonomifunktionen inom NAV har vi ett nätverk av konsulter som kan guida dig rätt. Konkreta exempel på några av våra tjänster:

  • Vi erbjuder dig löpande redovisning
  • Vi ger dig löpande månadsavstämningar
  • Vi sköter din momshantering
  • Vi ser till att du betalar rätt skatt
Ett team finns alltid redo

Som kund hos oss förses du med ett team på 4 personer som kontinuerligt jobbar med ditt NAV-konto. En senior ekonomikonsult som är ytterst ansvarig, en operativ junior ekonomikonsult, en backup till ovannämnda i fall av sjukdom och en Key Account Manager (KAM). Den sistnämnda är er kontaktperson som svarar på frågor, förmedlar dessa vidare och ständigt finns till ert förfogande.

Utbildade av Microsoft

Vi på Klara Papper har genomgått Microsofts utbildning i NAV. Det innebär att vi har god förståelse för hur systemet är uppbyggt och vilka möjligheter det har. Vi är trygga användare av systemet och ser till att du känner samma trygghet.