Jobba hos oss –
här får du både och!

  • Möjlighet att jobba både i centrala Stockholm och i fjällnära Östersund.
  • Utvecklas genom en bredd av kunder – både lokala företag och stora internationella varumärken.
  • En hälsosam mix av affärsmässiga prestationer och gapskratt med sköna kollegor.
  • Möjlighet till både karriär och fritid.
  • Glädjen i att vara med och utveckla en växande verksamhet och tryggheten i att en stabil grund finns på plats.

KlaraPapper växer stadigt och organiskt, i en hälsosam takt. Vi söker därför kontinuerligt redovisningsekonomer och löneadministratörer, såväl generalister som specialister, på juniora och seniora nivåer. Här nedan listar vi de tjänster som finns lediga hos oss nu. Hittar du ingen tjänst som passar dig – skicka gärna in en spontanansökan till med personligt brev och CV till rekrytering@klarapapper.se.

Välkommen till oss!

 

Lediga tjänster

Lönekonsult

(Stockholm)
Löpande

Arbetsuppgifter

Som lönekonsult på KlaraPapper blir du en viktig del av vårt affärsområde lön. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll hos oss finns väl genomarbetade processer och rutiner, bra systemstöd och många engagerade och positiva kollegor. Du kommer att ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik, rapportering och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder och dess medarbetare.

KlaraPapper är en auktoriserad byrå av SRF.

För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss på KlaraPapper tror vi att du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, och har ett stort kundfokus med ett konsultativt förhållningssätt.

Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt.

Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till Auktoriserad Lönekonsult.

Kvalifikationer

Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och som har relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller liknande med ansvar för löneprocessens alla delar. Du har erfarenhet av något lönesystem exempelvis: Agda PS, Flex Lön, Flex HRM, Hogia Lön och tycker det är roligt att använda teknik till smarta lösningar. Vi ser det som meriterande om du har en examen från YH eller KY-utbildning med inriktning Lön samt om du har erfarenhet av systemuppsättning och uppstart av nya kunduppdrag.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 60 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Ansökan
Har du frågor vänligen kontakta Erika Klatzkow, Rekryteringskonsult Valegro AB, på tel 0704-121950. Vill du söka tjänsten, skicka personligt brev och cv till rekrytering@klarapapper.se. Märk ansökan ”Ansökan Lönekonsult”. Vi hanterar ansökningar löpande.

Lönekonsult

(Östersund)
Löpande

Arbetsuppgifter

Som lönekonsult på KlaraPapper blir du en viktig del av vårt affärsområde lön. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll hos oss finns väl genomarbetade processer och rutiner, bra systemstöd och många engagerade och positiva kollegor. Du kommer att ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik, rapportering och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder och dess medarbetare.

KlaraPapper är en auktoriserad byrå av SRF.

För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss på KlaraPapper tror vi att du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, och har ett stort kundfokus med ett konsultativt förhållningssätt.

Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt.

Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till Auktoriserad Lönekonsult.

Kvalifikationer
Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och som har relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller liknande med ansvar för löneprocessens alla delar. Du har erfarenhet av något lönesystem exempelvis: Agda PS, Flex Lön, Flex HRM, Hogia Lön och tycker det är roligt att använda teknik till smarta lösningar. Vi ser det som meriterande om du har en examen från YH eller KY-utbildning med inriktning Lön samt om du har erfarenhet av systemuppsättning och uppstart av nya kunduppdrag.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 60 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Ansökan
Har du frågor vänligen kontakta Erika Klatzkow, Rekryteringskonsult Valegro AB, på tel 0704-121950. Vill du söka tjänsten, skicka personligt brev och cv till rekrytering@klarapapper.se. Märk ansökan ”Ansökan Lönekonsult”. Vi hanterar ansökningar löpande.

Redovisningskonsult

(Stockholm)
Löpande

Arbetsuppgifter
Din roll som redovisningskonsult hos oss är att förstå våra kunders behov av stöd, rådgivning och rapportering. Vi söker dig som är en van redovisningsekonom som kan ta hand om kund- och leverantörsreskontra, månads- och årsbokslut samt rapportering för ett antal kunder. Du kan självständigt upprätta årsredovisningar, skattedeklarationer och inkomstdeklarationer samt handleda juniora kollegor i deras arbete och utveckling. Vi arbetar i 3 redovisningsteam och sitter i välanpassade, trevliga lokaler på Kungsgatan. Konsultuppdrag med placering ute hos kunder förekommer också.

Din bakgrund

  • Universitetsexamen eller annan eftergymnasial utbildning
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet som redovisningskonsult med eget kundansvar, alternativt annan självständig roll med erfarenhet från företag i olika storlekar och branscher
  • Vana vid att självständigt arbeta med redovisning från ax till limpa, inklusive upprätta bokslut, årsredovisningar K2/K3 och inkomstdeklarationer samt rådgivning till kunder.
  • Gärna erfarenhet av Fortnox. Microsoft Dynamics NAV (Navision), 24 Seven Office eller annat webbaserat ekonomisystem samt något boksluts- och skatteprogram.
  • Du har goda Excel- och IT-kunskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är en trygg, öppen och social person och som gärna delar med dig av dina kunskaper, till såväl kunder som kollegor. Engagemang, nyfikenhet och positiv energi är andra egenskaper som vi värdesätter.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi ca 80 medarbetare fördelat på Stockholm, Östersund och Malmö, och vi samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har till största delen vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Med det menar vi att vi erbjuder dig som anställd en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal. Våra kontor ligger i Stockholm City, Östersund/Åre och centrala Malmö. Välkommen till KlaraPapper!

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Erika Klatzkow, Valegro på tel 0704-121950. Är du intresserad av att söka
tjänsten, skicka personligt brev och cv till erika.klatzkow@valegro.se, märk ansökan ”Redovisningskonsult”. Vi hanterar ansökningar löpande.

Implementeringskonsult i Flex Lön/Flex HRM till Löneavdelningen

(Stockholm) Löpande

Arbetsuppgifter
I arbetet som implementeringskonsult / löneadministratör hos oss ingår du i ett team och arbetet innebär att du tar ansvar för att både administrera befintliga kunder såväl som att implementera nya kunder i systemet Flex Lön och Flex HRM. Du är också delaktig i interna och externa utbildningar i Flexsystemet. Samt är delaktig i projekt som stödjer organisationen i arbetet rörande IT- och digitala verktyg. Beroende på din bakgrund finns även möjlighet att ha ett visst antal egna lönekunder. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter hos Klara Papper där din roll med tiden kan styras beroende på vilket håll du drar åt. Du är placerad i våra lokaler på Kungsgatan.

 

Din bakgrund

  • Du har god systemkunskap och stort intresse för IT, du brinner för att använda teknik till smarta lösningar.
  • Du har relevant utbildning inom IT/Löneadministration.
  • Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet i självständig roll gärna från löne/redovisningsbyrå som implementeringskonsult eller lönekonsult i uppstartsprojekt.
  • Meriterande är att ha kunskaper i Flex Lön / Flex HRM
  • Du har ett stort intresse för löneprocessen i sin helhet och meriterande är om du har jobbat som löneadministratör.

För att trivas i gruppen och med arbetet bör du vara en person med eget driv, trygg, positiv och nyfiken med ett stort intresse för IT, System och lönefrågor. Du har vana av och tycker om att ge service. Att ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga är också något vi värdesätter hos våra medarbetare.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 60 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Ansökan
Har du frågor vänligen kontakta Erika Klatzkow, Rekryteringskonsult Valegro AB. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka personligt brev och cv till erika.klatzkow@valegro.se. Vi hanterar ansökningar löpande. Märk ansökan ”Ansökan Implementeringskonsult”.

Redovisningskonsult Spontanansökan

Arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos Klara Papper arbetar du i vårt affärsområde Redovisning. Vi är ett team med bredd och erfarenhet, med kunder i flera olika branscher där inslag av många olika redovisningsfrågor finns. Beroende på din bakgrund och erfarenhet kan du antingen komma in som junior konsult där du initialt arbetar med ett par av våra kunduppdrag och sköter löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, betalningar osv. I takt med att du utvecklas får du också större ansvar. Eller så kommer du in som Senior konsult och bidrar omedelbart med dina kunskaper och din erfarenhet samtidigt som du också får chansen att utvecklas. Vi är bra på att ta tillvara på dina speciella intressen och kunskaper och ger dig förutsättningar att jobba med kvalitet och långsiktighet.

Din bakgrund

  • Universitetsexamen eller annan eftergymnasial utbildning
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Meriterande är erfarenhet av att ha jobbat som Redovisningskonsult på byrå.
  • God vana av att arbeta i Excel
  • Erfarenhet av Fortnox, Microsofit Dynamics NAV (Navision), 24 Seven Office eller annat webbaserat ekonomisystem är meriterande.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi ca 80 medarbetare fördelat på Stockholm, Östersund och Malmö, och vi samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har till största delen vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Med det menar vi att vi erbjuder dig som anställd en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal. Våra kontor ligger i Stockholm City, Östersund/Åre och centrala Malmö. Välkommen till KlaraPapper!

Spontanansökan
Välkommen med din spontanansökan. rekrytering@klarapapper.se. Vänligen märk din ansökan med Lönekonsult Stockholm, Lönekonsult Malmö eller Lönekonsult Östersund.

Lönekonsult Spontanansökan

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult på KlaraPapper blir du en viktig del av vårt affärsområde lön. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll hos oss finns väl genomarbetade processer och rutiner, bra systemstöd och många engagerade och positiva kollegor. Du kommer att ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik, rapportering och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder och dess medarbetare.

KlaraPapper är en auktoriserad byrå av SRF.

För att trivas i rollen som lönekonsult hos oss på KlaraPapper tror vi att du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, och har ett stort kundfokus med ett konsultativt förhållningssätt.

Vi värdesätter ditt engagemang och positiva inställning. Som person delar du gärna med dig av dina kunskaper och trivs med att arbeta i grupp såväl som individuellt.

Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt. Som medarbetare på KlaraPapper får du möjligheten att via SRF certifiera dig till Auktoriserad Lönekonsult.

Kvalifikationer
Vi söker dig med goda kunskaper inom lön och som har relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat i en självständig roll som lönekonsult eller liknande med ansvar för löneprocessens alla delar. Du har erfarenhet av något lönesystem exempelvis: Agda PS, Flex Lön, Flex HRM, Hogia Lön och tycker det är roligt att använda teknik till smarta lösningar. Vi ser det som meriterande om du har en examen från YH eller KY-utbildning med inriktning Lön samt om du har erfarenhet av systemuppsättning och uppstart av nya kunduppdrag.

Om KlaraPapper
KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi 60 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Spontanansökan
Välkommen med din spontanansökan. rekrytering@klarapapper.se. Vänligen märk din ansökan med Lönekonsult Stockholm, Lönekonsult Malmö eller Lönekonsult Östersund.

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar? Fyll i formuläret så återkommer vi så snart vi kan.