Lönekonsulten Denize gillar: Duktiga kollegor och livet som konsult

Denize Anund
 

Lönekonsulten Denize gillar: Duktiga kollegor och livet som
konsult

Denize Anund

Denize Anund, lönekonsult KlaraPapper

Denize Anund är lönekonsult på KlaraPappers kontor i Stockholm. Tidigare jobbade hon in-house men valde att testa på livet som konsult – något hon trivs väldigt bra med.

Beskriv ditt jobb som lönekonsult!
Så här i mitten av månaden är det många saker som ska falla på plats innan säcken kan knytas ihop inför lönekörningen. Jag har omkring 15–17 kunder beroende på hur man räknar då vissa bolag har flera underbolag som har precis samma rutiner och regler. Uppdragets storlek avgör hur många som jobbar med det, ibland jobbar vi i team och ibland är det bara jag som ansvarar för ”mina” bolag. Såklart med en backup om jag skulle bli sjuk.

Vad är den största utmaningen med ditt jobb?
Det är en rolig utmaning att ha många kontaktpersoner som alla fungerar olika som personer. Precis som kontaktpersonerna så är bolagen också olika. De har egna rutiner och regler som jag håller i huvudet, men när man jobbar som konsult måste andra också kunna gå in och göra samma sak utan att det ska märkas utåt. Då har vi särskilda dokument som beskriver hur rutiner och arbetssätt går till.

Varför valde du att bli lönekonsult?
Jag har jobbat på KlaraPapper sedan början av september 2016. Innan dess jobbade jag in house på bemanningsföretag och gick över hit för att bara jobba med lönekonsulter. Det är en otrolig trygghet att ha 20 kollegor att få stöd av och kunna diskutera med. Alla har kunskap att dela med sig av och jag upplever att jag får ett större kunskapsutbyte när jag jobbar som konsult. Scenarierna ser så olika ut med olika kunder och jag är oerhört tacksam över att ha bra kollegor omkring mig som gör samma sak som jag.

Vad är det bästa med att jobba på KlaraPapper?
När vi får in nya kunder väljer vi noggrant ut vilka konsulter som passar bäst för uppdragen, både kunskaps- och personlighetsmässigt. Arbetet blir så mycket roligare när vi kan skapa goda relationer och ett trevligt klimat. Vi får också vara med och önska vart vi ska åka på konferens, i höstas var vi i Dubrovnik. Jag känner att ledningen lyssnar på mig och att jag är viktig för företaget. KlaraPapper är en av de bästa arbetsgivarna jag har haft när det kommer till hur man tar hand om sina medarbetare. Det gör att jag trivs och vill stanna kvar.

Om KlaraPapper

KlaraPapper erbjuder löne- och ekonomi­­tjänster, men vårt erbjudande sträcker sig längre än så. Vi drivs av att utveckla långsiktiga samarbeten där vi på djupet förstår våra kunders prioriteringar, styrkor och förutsättningar och därigenom kan hjälpa till att bygga starka företag.

Vi jobbar inom två huvudområden: redovisning och ekonomistyrning samt lönehantering och personaladministration. Inom dessa områden erbjuder vi hjälp med att förenkla, driva och styra. Lösningarna är flexibla och skalbara, vilket gör att vi kan samarbeta under många, många år. För oss måste det inte handla om ren outsourcing, det kan lika gärna vara att ni behöver en rekrytering, eller rätt kompetens på plats hos er.

Förenkla

Vi ser över vilka delar som går att digitalisera och effektivisera. Vi inför nya rutiner och digitala verktyg för att det ska bli enklare och mer tidseffektivt.

Driva

Vi hjälper till med att driva ekonomifunktionen löpande inom bokföring, fakturering, bokslut etc. Våra nyckelord är kvalitet, kunskap, och kundnära relationer.

Styra

Vi erbjuder kvalitativ rapportering och väl underbyggd rådgivning som ger bra underlag för att styra verksamheten mot lönsam och hållbar tillväxt.

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar? Fyll i formuläret så återkommer vi så snart vi kan.