Om KlaraPapper

KlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Över tid har erbjudandet breddats med fler tjänster till fler kundgrupper. Idag är exempelvis lönehantering ett lika viktigt affärsområde. KlaraPapper samarbetar med små och medelstora företag som behöver stöd inom ekonomistyrning och lönehantering.

 
 

Att jobba på KlaraPapper

Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje som sprider sig internt och till kunder. Vi vill ständigt hitta nya sätt att fortsätta stärka och utveckla våra medarbetare, och därmed även KlaraPapper som företag. På KlaraPapper pratar vi ibland om ”KP-andan” – den stämning som man känner av så snart man kliver innanför våra dörrar. Varm, kunnig och välkomnande. Såhär säger några av våra medarbetare om att jobba här.

 
Daniel Falk

Redovisningskonsult, Stockholm

“På KlaraPapper får alla komma till tals och att det är många duktiga kollegor. Vi har också väldigt många spännande kunduppdrag. Mixen av allt det här tror jag är svår att hitta någon annanstans.”

Sara Ängesgård

Lönekonsult, Östersund

“Jag tycker att KlaraPapper ser individen. Samtidigt har KlaraPapper styrkan hos ett lite större företag, det finns mycket kunskap och hjälp att få när man behöver.”

Anna Löfgren

Redovisningskonsult, Stockholm

“Det bästa med KlaraPapper? Det måste vara alla trevliga kollegor och den härliga stämningen. Det är högt i tak och det finns alltid någon att fråga om hjälp om man behöver det.”

Jessica Hellqvist

Redovisningskonsult, Östersund

“Min första bild av KlaraPapper var att det kändes fräscht. Det är ett nytänkande företag med framåtanda. Kulturen är att hela tiden utvecklas och bli bättre.”

Elin Ericson

Redovisningskonsult, Stockholm

“Jag tycker det är kul att man som medarbetare blir sedd och inkluderad. Att jag får förtroende att jobba i kunduppdrag och därigenom lär mig nya saker hela tiden.”

Kajsa Fried

Redovisningskonsult, Östersund

“Hos KlaraPapper har man mycket att säga till om. Folk lyssnar på de idéer man har. Jag upplever att mitt driv är viktigt och att jag får utvecklas i den riktning som jag vill.”

Ständig kompetens­utveckling

Lärandet är en kontinuerlig process genom livet – det mesta lär man sig av kollegor, kunder och leverantörer. Men ibland behövs extra påfyllning. Därför har vi startat ett helt eget utbildningsinstitut, som vi kallar KlaraAkademin. Här samlar vi all kompetensutveckling, som KlaraPapper arrangerar – antingen i egen regi, eller via partners.

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar? Fyll i formuläret så återkommer vi så snart vi kan.