Affärsområdeschef rekrytering – Stockholm

 

Affärsområdeschef Rekrytering

KlaraPapper startar upp ett nytt affärsområde inom Rekrytering & Interim nischat på ekonomi varför vi nu söker en Affärsområdeschef som vill vara med och ansvara för denna spännande och med all säkerhet, framgångsrika resa. Din roll blir att vara affärsområdeschef för Rekrytering & Interim och i ryggen har du den väletablerade redovisningsbyrån med kunskap, drivkraft och en spännande kundstock. Denna kundstock kommer du att ta vidare och erbjuda nya tjänster samtidigt som du bryter ny mark och bearbetar nya företag. Med tiden ska detta affärsområde växa och du får möjlighet att bygga ditt eget team och leda och driva affärsområdet mot tillväxt och framgång. Vidare kommer du ansvara för att bygga upp nätverket av ekonomer samt att förvalta dessa långsiktigt.

Tjänsten/Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med allt som krävs för att bygga upp ett nytt affärsområde. Utveckla och driva merförsäljning hos våra befintliga kunder, prospektera och nykundsbearbeta . Bygga processer, rutiner och skapa struktur, samt jobba med hela kandidatprocessen och tillsätta de uppdrag du tar in. Med tiden är ambitionen att affärsområdet ska växa och med det, du i din roll som ledare och chef för ditt team som du rekryterar.

Erfarenhet och Kompetens
Vi söker dig som har god erfarenhet av rekryterings & bemanningsbranschen inom ekonomi och som är van att göra affärer med både små och stora företag. Vi ser gärna sökande som ser detta tillfälle som nästa steg vilket kan betyda att du idag arbetar i en roll där nästa steg är en ledarroll.

  • Vi ser att du är en utåtriktad och pålitlig person som förstår vikten av goda och långsiktiga relationer, både med kund och konsult. Du har ett gott rykte och gediget nätverk.
  • Mycket god kunskap kring rekryteringsprocessen
  • Brett nätverk
  • Lösningsorienterad, orädd och prestigelös då det kommer vara centralt för att affärsområdet ska kunna etableras på bästa sätt.

    Det är inte avgörande att du har haft ett ledande ansvar men vi ser det som meriterande. Du har ledaregenskaperna som du på sikt vill förverkliga.

Utbildning
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi men det är inte ett krav.

Språkkompetens
Svenska och engelska i tal och skrift

Erbjudande
Om du ser dig själv som en framtida ledare så är det här rätt tjänst för dig. Du kommer att få möjlighet att med stöd driva upp ett eget affärsområde där du sätter din prägel på affärsområdet. Du kommer att erbjudas en marknadsmässig lön och en bra pensionslösning. Vi tillämpar också ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi vill uppmuntra våra anställda att hålla sig i form.
Tjänsten är placerad i fina lokaler i centrala Stockholm där vi har ett varmt och roligt arbetsklimat där du får massor med ambitiösa, kunniga och härliga kollegor. Du kommer att rapportera till VD.

Ansökan
Ansvarig rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vill du söka tjänsten, klicka på länken nedan.

Skicka din ansökan!

Om KlaraPapper

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi ca 80 medarbetare fördelat på Stockholm, Östersund och Malmö, och vi samarbetar med ca 200 kunder. Vi har funnits sedan 1997 och har till största delen vuxit organiskt. Vid tre tillfällen har Klara Papper utsetts till Gasellföretag.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Bland våra kunder finns många intressanta, välkända och välrenommerade företag som vi är stolta över att vara samarbetspartner till. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper är kända för, och har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet och utveckling. Med det menar vi att vi erbjuder dig som anställd en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för redovisning. Vi uppmuntrar våra anställdas kreativitet och intresse för utveckling genom att vara lyhörda och öppna dörrar för nya arbetsuppgifter, projekt och nya ansvarsområden. Samtidigt ser vi stor nytta i att våra anställda har balans mellan jobb och fritid och är måna om hälsa och välmående. Vi välkomnar digitaliseringen och den moderna arbetsformen och ser möjligheter i att utvecklas tillsammans med våra kunder och vår personal. Våra kontor ligger i Stockholm City, Östersund/Åre och centrala Malmö. Välkommen till KlaraPapper!

Kontakta oss

Har du frågor eller funderingar? Fyll i formuläret så återkommer vi så snart vi kan.